FULL PROGRAM
Search
Thursday 15 Friday 16 Saturday 17

La actividad se desarrollará en el idioma que aparece en programa. The presentations will be held in the language of its title, as stated in the Program.

BANDURA: Traducción simultánea disponible en esta sala. BANDURA: Simultaneous interpretation will be provided in this room.

CE: Ceremony/Acto     C: Conference/Conferencia     S: Symposium /Simposio   AS: Applied session/Sesión aplicada
ME: Meeting with the expert/Encuentro con el experto   

Professional     Research Professional/Research    

Saturday, 17 November 2018
  BANDURA WITMER JONES ELLIS
09:00 - 10:00
10:00 - 11:00
11:00 - 11:30
Break
11:30 - 12:30
12:30 - 13:30
13:30 - 14:15
14:15 - 14:45
COCKTAIL
S45 - A clinical intervention service in adoption

Saturday, November 17, 2018, BANDURA , 09:00-10:00  Chair: Margarida Rangel Henriques. Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação da Universidade do Porto. Porto. Portugal. C117. Building a common childcare narrative through professionals' supervision Margarida Rangel Henriques. Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação da Universidade do Porto. Porto. Portugal. C118. The cubic model for adoptive families: A clinical case with siblings Sara Ramos Silva. Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação da Universidade do Porto. Porto. Portugal. C119. The heart map: Enhancing identity within adoptive family Isabel Duarte Cavadas. Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação da Universidade do Porto. Porto. Portugal. C120. When the child leaves the residential care: Building safe transitions Diana Neves Teixeira. Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação da Universidade do Porto. Porto. Portugal.
S46 - Evaluación e intervención de la conducta repetitiva TEA

Saturday, November 17, 2018, WITMER , 09:00-10:00  Chair: Agustín Ernesto Martínez González. Universidad de Alicante. Alicante. Spain. Colegio de Educación Especial Virgen de la Esperanza. Murcia. Spain. C121. Intervención en crisis en personas con tea grave y discapacidad intelectual Agustín Ernesto Martínez González. Universidad de Alicante. Alicante. Spain. Colegio de Educación Especial Virgen de la Esperanza. Murcia. Spain. C122. Repetitive behavior in children and adolescents with autistic spectrum disorder and obsessive-compulsive disorder Luisa Lázaro García. Hospital Clínic- IDIBAPS- CIBERSAM- UB. Barcelona. Spain. C123. Etiopathogenic bases of repetitive behavior in childhood and adolescence psychopathology: Obsessive-Compulsive disorder, Tourette syndrome and Autism Rosa Calvo Escalona. Hospital Clínic. Barcelona. Spain. C124. Problemas de conducta en trastornos del espectro autista y su relación con déficit lingüístico comunicativo y procesamiento sensorial María Motos Muñoz. Hospital de Manises- Universidad Católica de Valencia. Valencia. Spain.
S47 - Avances en la evaluación psicológica

Saturday, November 17, 2018, JONES , 09:00-10:00  C198. Callous unemotional traits o emociones prosociales limitadas en la infancia: revisión del constructo e instrumentos de medida Raquel Seijas Gómez. Universitat de les Illes Balears. Baleares. Spain. C159. Desarrollo y tipificación española del atento, cuestionario tea para la evaluación de las funciones ejecutivas y el TDAH Fernando Sánchez Sánchez. TEA Ediciones. Universidad Nacional a Distancia. Madrid. Spain. C166. Escala de interferencia de la depresión y ansiedad para niños y adolescentes (EIDAN) Julia García Escalera. Universidad Nacional de Educación a Distancia. Madrid. Spain. C141. Agrupación factorial de los trastornos del espectro obsesivo-compulsivo del DSM-5 en adolescentes Beatriz Moreno Amador. Universidad Miguel Hernández de Elche. Alicante. Spain.
S48 - Behavioral problems

Saturday, November 17, 2018, ELLIS, 09:00-10:00  C169. Testing the tripartite model of social competence in a multi-informant study on preschool-age children Laura Huber. University of Leipzig. Leipzig. Germany. C194. Behavioral correlates of callous unemotional traits and peer relation problems in clinical and community sample of Hungarian adolescents Péter Vida. Doctoral School- Semmelweis University. Budapest. Hungary. C154. Exploring the relationship between emotional abilities and fatalism in Latin American adolescents E. Johnson. Universidad Loyola Andalucía. Sevilla. Spain. C188. The relationship between homeless mother's social support and parenting distress in on children's internalizing and externalizing problem behaviors Natasha Slesnick. Ohio State University. Ohio. United States.
CO6 - Diagnóstico y subtipos de TDAH: algo no estamos haciendo bien

Saturday, November 17, 2018, BANDURA , 10:00-11:00  Mateu Servera Barceló. Universitat de les Illes Balears. Baleares. Spain.
CE - Presentación editorial Pirámide: Programa COMPAS. Competencias para adolescentes con una sexualidad saludable

Saturday, November 17, 2018, WITMER , 10:00-11:00  José Pedro Espada Sánchez. Universidad Miguel Hernández de Elche. Alicante. Spain. Mireia Orgilés Amorós. Universidad Miguel Hernández de Elche. Alicante. Spain. Francisco Xavier Méndez Carrillo. Universidad de Murcia. Murcia. Spain. Alexandra Morales Sabuco. Universidad Miguel Hernández de Elche. Alicante. Spain.
S50 - Nuevos avances en la intervención psicológica

Saturday, November 17, 2018, JONES , 10:00-11:00  C160. Cambio en somatización de los hijos tras la participación de los progenitores en el programa Egokitzen Irati Álvarez Piñero. Universidad de Deusto. Vizcaya. Spain. C136. Prevención de las dificultades del lenguaje oral y aprendizaje lectoescrito en preescolares con el modelo respuesta a la intervención (RTI) Alicia Fernández Zúñiga. Instituto de Lenguaje y Desarrollo (I.L.D). Madrid. Spain. C178. Intervención en inteligencia emocional para familias María Margarita Carrillo García. Colegio Hispania. Murcia. Spain. C192. ¿Cómo puede actuar un programa preventivo sobre la dieta y el criticismo de los ideales estéticos en adolescentes? Olga Jordana Ovejero. Universitat Autònoma de Barcelona. Barcelona. Spain.
S51 - New approach in the assessment and treatment of mental disorders

Saturday, November 17, 2018, ELLIS, 10:00-11:00  C140. Affron®, a standardised extract from saffron (crocus sativus l.) For the treatment of anxiety and depressive symptoms in youth: A randomised, double-blind, placebo-controlled study Antonio Manuel Inarejos García. Pharmactive Biotech Products S.L. Madrid. Spain. C208. Beyond intervention ingredients: The impact of initial therapeutic alliance on treatment outcome of youth in mental health care P. Van Benthem. PARC-Brijder/Curium-LUMC, Den Haag/Leiden Leiden. The Netherlands. C139. Becoming prosocial throught European resilience curriculum (RESCUR): Preliminnaire results of an implementation impact study Anabela Caetano Santos. Aventura Social/FMH-UL, CIS/ISCTE-IUL, ISAMB/FM-UL. Lisboa. Portugal. C170. Machine learning for identifying language disorders in children Laura Justice. Ohio State University. Ohio. United States.
S52 - Parents' resolution of their child's diagnosis: Novel applications in pediatric and developmental research

Saturday, November 17, 2018, BANDURA , 11:30-12:30  Chair: Efrat Sher-Censor. University of Haifa. Haifa. Israel. C129. Parental reaction to cleft lip and palate diagnosis: The role of clp characteristics Viviana Guerriero. Sapienza Università di Roma. Roma. Italy. C130. The relationship between mothers' representations and reaction to diagnosis Irit Kushilevitz. University of Haifa. Haifa. Israel. C131. The reaction to diagnosis questionnaire: A preliminary validation of a new self-report measure to assess parents’ resolution of their child’s diagnosis Efrat Sher-Censor. University of Haifa. Haifa. Israel. C132. Resolution of the diagnosis among mothers of children with cerebral palsy: Associations with grandmothers' support Merav Watemberg. University of Haifa. Haifa. Israel.
AS06 - Programa sonrisa: Psicología basada en la evidencia

Saturday, November 17, 2018, WITMER , 11:30-12:30  Francisco Xavier Méndez Carrillo. Universidad de Murcia. Murcia. Spain.
S53 - Nuevas aproximaciones en problemas de neurodesarrollo

Saturday, November 17, 2018, JONES , 11:30-12:30  C171. Manifestaciones conductuales-narrativas en niños y adolescentes con autismo: estudio comparativo con grupo de desarrollo típico Laura López Florit. Pedagogía Menorca-Universidad Europea de Madrid. Madrid. Spain. C177. Relaciones entre media multitasking, personalidad, funciones ejecutivas y rendimiento académico en una muestra de adolescentes españoles María de las Mercedes Martín Perpiñá. Universitat de Girona. Girona. Spain. C201. Déficit en el procesamiento afectivo y el conocimiento emocional Saliha Belmonte Darraz. Universitat de les Illes Balears. Baleares. Spain. C164. Trastornos del espectro del autismo: diferencias de género a nivel clínico y epidemiológico Josefa Canals Sans. Universitat Rovira i Virgili. Tarragona. Spain.
S54 - Health psychology in children and adolescents

Saturday, November 17, 2018, ELLIS, 11:30-12:30  C197. Parent-child dis(agreement) in health related quality of life of children with esophageal atresia Julia Quitmann. University Medical Center Hamburg-Eppendorf. Hamburg. Germany. C196. Associations between psychological problems and quality of life in pediatric short stature Julia Quitmann. University Medical Center Hamburg-Eppendorf. Hamburg. Germany. C142. Quality of life of short-statured children treated with growth hormone Janika Bloemeke. University Medical Center Hamburg-Eppendorf. Hamburg. Germany. C195. Quality of life of parents in a parenting program and the transition into parenthood Julia Quitmann. University Medical Center Hamburg-Eppendorf. Hamburg. Germany.
CO7 - Improving mental health services with multicultural assessment of child, adolescent and parent psychopathology

Saturday, November 17, 2018, BANDURA , 12:30-13:30  Thomas M. Achenbach. University of Vermont. Vermont. United States.
CE - Closing Ceremony

Saturday, November 17, 2018, BANDURA , 13:30-14:15